Wednesday, March 24, 2010

PERJALANAN SEBUAH KEHIDUPAN


Di SAat Ini BAru TErdETik UNtuk MenamBAH pEnulISan AKu Di dalam BLog Ne , SEtELah BEbERapa HAri AKu MEninGAlkAN bLOg Ne tANpa KHAbar BeritA . .bUKan Apa, CUma KetIKa ini BAru TerPAnggil Untuk BeRkonGsi sedIKit SEbanYAK PeNDERitAaN YANg RAsanYa JIka Aku KOngsi BOlEh LAr MengURAngKAn sedikiT beban YAng Ade D kePALa ku Ne . .

cinTa yAng Aku RAsakAn seMUanya Indah , kINi bErtuKAr mEnJAdi SebuAH penderiTAan TerHAdap diriKu . . seSEoRAng YAng Aku RAsa boLeh MembiMbing Aku Ke SeBUAh KEhiDupan YAng Lebih BAik Kini Tidak LAgi bErsaMA Aku . . CUma kERanA sEkEping gAmbAr n pEmikiRAnNYa YAng Agak sedIKit NegAtif TErHAdap dirIku . . SemUAnya KiNi HAnya tInGgaL kEnangAn . .

tiK , Tik , tik . . AirMata Aku mAsih Lagi Tidak BerhEnti MenGALir DarI seMaLam , Ya ALLah MengApa Aku Di Beri DugAan SebEsar ini . . kAlau SajA Aku TAw CeriTa cinTa Aku BerAkhir BegiNi . . tAk inGin Aku bErcinTa ! ! pENAt Aku MemiKirkAN seMua ini . . Aku HANya MampU bErsabAr DAn TeruskAn hIDup Aku yanG agak PuDAr SediKIt TAnpa DirinYA. .

SEmALam KetiKA dia MeloNTarkan SemuA tUDuhUAnnYA tErhadapKu Aku HANya MengIYAkan SaHAja , . BUkan AKu Tidak MAhu MempErtAhanKAn diRi CUma aKu Tidak MAu MempERbESarkan HAL sebEgiNi . . nAk LIhat SeJAoh Mana KeprCAyaAnnYA terHAdap DirIku , tIDak Aku SanGKA AkhiRNya BErAkhir DEnGAn KepErGianNYA . .

BeSAr SanGAt Kew SaLAh Aku ? ? Aku HAnyA mAnusIA KerDiL yAng HAnyA iNgin SetITik KAsih SayAng DArinYA , .MenGApa SebEraT ini Aku D hUKum? ?MunGkin ELok JugA RAsaNYa Aku MerElAkan KepergiAnnYA . . RAsaNYa Aku X lAyak UntUk dirinYA YAng Kini mempUNYai KehIduPAn yG jaoh LebIH BAik daRi DiRiku . .

tiDAk MenGApa , mUngkin Ada HIkmAh d SebAliKnya ! ! KALAu Ada JOdoh X Akan Ke mAna , rAsaNYa Sudah Cukup untuK DEtik PerCInTAAn Aku , SEkArang Aku cubA UNtuk mEmajukAN Diri . .Nak FokUs KepAda StuDy DAn Keje Aku . . MAna Ada PeLUang InSyaLLaH Aku Akan CubA seBAiknYA ! !

RAsAnya CukUp SeTAkat Ini PenuLIsan KU Untuk KAli Ini , kErinG sudah AirmATaku MenAngiSi PemErgiAnnyA ! ! BiaR Aku YAng MenNAgung SemuA ini . . Aku HANya INgin MeliHAt dia BAhagIa , . AsAL sahAja Dia BAhagiA Aku pUn tUrut BahagiA . . TerIma KAsih Atas SegALanYa Syg . . SeLAmAt MaLAm ! !


FieT@zaYn

12 comments:

Anonymous said...

Kini kamu tewas di kaki takdir
Mutiara kasih berundur diri
kau lempar jauh teratak abadi dan keyakinan itu berbisik >
"Bahagia berkunjung di sini"

Kau selam dasar lautan biru
Biar payah hati mendamba
dalam kelam tangan mu ligat mencari
sebutir mutiara pasti kau temui nanti.

Adam Brian Daniel 28/march/2010-10.49pm.

friendly_eka said...

manusia mmg sentiasa d uji,sbb di situlah terletakknya sejauh mana kita berhadapan dgn ujian tersebut..
tp putus cinta bknlah penentu segalanya,kerana cinta manusia tidak akan kekal,cinta lah ALLAH kerana Allah sentisa bersama kita selamanya

Ahmad Firdaus @ Yau said...

keep on writing dude...:-)

KELANA AKiRA said...

Saat menemui CINTA di alam Remaja terlalu indah utk diceritakan...sepertinya ku saat dibangku sekolah menengah aku bukanlah siapa2...aku seorg yg lembab sedikit namun masih ada punya peminat yg hebat ....dari segi akedemik memang agak kurang tetapi kalau Seni dan sastera itulah bidang aku yg sebenarnya... Sehinggakan aku berjaya mendambat hati seorang gadis dari tahun 1980 (aku di tingkatan 3)sehingga kini ( 2010 berapa usia aku dan Dia)...kami terpisah selepas tamat SPM dan bersua semula 5 tahun selepas itu ttp pada waktu itu seminggu lagi nak kahwin dan dia ada masa setahun utk kahwin ...Kami sambung semula hubungan kami selama 5 Tahun dan akhir aku lepaskan jua demi Agama, Keluarga dan Budaya Bangsa... Sesungguhnya CINTA sesama manusia bukan utk dimiliki tetapi utk dinikmati seketika..sedangkan kita sendiri bukan milik kita sendiri tetapi MILIK ALLAH SWT semata-mata ...

p.a.k.w.e. said...

ola

Fazrie Bin Ramalan, Fazir Bin Hassan, Villian said...

hmm....so sad....=( wish u apy alwz with ur new life la ah...=)

Firdaus® said...

semoga tabah~ =(

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih atas kembara ziarah maya”

moga ade respon yang baik diantara blog yerr

Anonymous said...

tiada halangan yang tidak mampu manusia itu harungi dan tiada ujian yang manusia itu tidak mampu jalani sekiranya tawakal itu ada dan kekuatan hati itu untuk melawan apa yang salah insyaalah mampu jua dikau halangi tanpa apa-apa cacat cela......
manusia umpama air yang selalu menurut nafsu sekiranya air itu mampu melawan arusnya sendiri maka tukarlah dunia........

D.L.M Supplement Ent said...

sy dah follow ko bro jom follow balik blog aku k
Http://www.dunialelakimaskulin.com

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selagi ada bulan mentari
Selagi ada berkasihani
Selagi ada bulan dan bintang
Selagi ada berkasih sayang

Selagi ada ombak dan laut
Selagi hatiku terpaut
Selagi ada turunnya hujan
Selagi ada rahmat Tuhan

Selagi ada langit dan bumi
Selagi cintaku bersemi


Selagi ada waktu
Selagi ada rindu
Biar beribu batu
Ingin aku bertemu

Oh kasih (oh kasih)
Damailah (damailah)
Engkau di sana

Ku berdoa (ku berdoa)
Pada Tuhan (pada Tuhan)
Agar kau bahagia

Anonymous said...

jan.. ak xtau nape leh jd camni.. aku tak patot gado ng kamu.. nyesal kalau boleh dikembalikan waktu pasti ku akan guna sabaik mungkin.. i wonder how u doing now.. pasti sudah bahagia kan? syukur.. aku tetap doa agar kamu dlm keadaan baik selalu. jika aku masih wujud dlm hatimu, kekalkan la.. jika sudah tidak wujud.. aku tak berdaya mahu halang.. yang pasti aku rindu kamu and aku nyesal.. berhrap satu hari kite pasti bersama. tc jijan.
am